wtorek, 13 lipca 2010

wizyta w Kopańcu

Włóczyłam się dziś po okolicy z krakowskimi ceramiczkami, które kolejny plener w Szklarskiej mają. Pojechałyśmy do Kopańca w ulewnym deszczu. Strasznie dawno tam nie byłam. Średniowieczna osada powitała nas pusta, parująca po deszczu. Piotr był na miejscu, wraz z parą ludzi rozpalających ogień. Pogadaliśmy chwilę, dziewczyny rozlazły się po chałupach i pojechaliśmy dalej. Do Różańskich. A tam zmian, że ho..ho !!! Na poddaszu stodoły wielka galeria obojga i całkiem przyzwoite mieszkanie, tj. ogromny pokój z łazienką. Widok z górnego spocznika schodów dech zapiera - izerskie doliny długie i szerokie. Ogródek wymuskany, wielopoziomowo malowniczy, stary dom cudny. To jest to miejsce gdzie chciałabym żyć. Ale nie moje. Potem u Piotra i Manueli w galerii Wysoki Kamień. Piotrek przysposabia nową salę teatralną dla Cornu Cervi, Manuela trochę gawędziła. Od czasu gdy zrobił kilka średniowiecznych instrumentów muzycznych, prowadzą zajęcia dla grup zorganizowanych. Przebierają się w szatki z epoki, grają średniowieczne kawałki własnej kompozycji, opowiadają o ówczesnej muzyce o instrumentach, których repliki Piotrek robi. 150 zł kosztuje taka lekcja, która trwa ponad godzinę. Potem jeszcze Antoniów i pracownia witraży. Nie znałam tych ludzi, kiedyś byłam pod ich domem tylko. Wśród projektów, rysunków, zdjęć - witraże dla ekskluzywnego dworu Dębowy Gaj w Karpnikach.
Piękne, stare domy na wzgórzach, w malowniczych ogrodach, ciepło, zielono... Bardziej chciałam pokazać Krakusom tutejszy sposób na życie, a przy okazji - twórczość.

5 komentarzy:

  1. Gdy zadzwoniłam by się umówić, Leszek był gdzieś w krzakach między Barcinkiem a Starą Kamienicą. Co robił ? Pojechał pogapić się na tamten kawałek pejzazu. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno tu nie zaglądałam..,tyle fajnej lektury,nadrabiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. beautiful blog..pls visit mine and be a follower.. thanks and God bless..

    http://forlots.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Okolice bliskie, nie tylko sercu, a ciągle na nowo odkrywam. Z zachwytem. Jak tę Mumlavę ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi,iºam Raul from Madrid,Spain,you did a nice job with this website,i like your articles and you photos,i will visit you again soon to see the new post,maybe you want to visit some of my sites
    Nehoiu online ,Nehoiu is a beautiful town in Romania, Marketing This is one of my bussines, Asesinos seriales ,this is a blog about serial killers, Directorio web SEO ,this is a free but with reciprocal link web directories where you can submit you sites,i hope you will find it usefull.bye bye

    OdpowiedzUsuń